Kenrick.reismee.nl

Auckland, Cape Reinga

Mijn vlucht van Cairns naar Auckland ging eerst over Sydney. In Sydney naar een andere terminal en opnieuw inchecken. Maar het zal Australie niet zijn als ze voor de bus tussen de terminals geen abnormale dure prijs vragen, de trein ritten die ik maakte toen ik nog in Sydney werkte waren goedkoper. Maar goed, zo vlieg je door richting Auckland. Daar op het vliegveld bedenk ik dat ik nog een stel pinda's in mijn rugzak heb zitten. Totaal vergeten dat ik die had en ik had ze niet gezien tijdens het inpakken. Ik, nog voor dat ik door de controle ga, nog vragen of ik die uit mijn tas moet halen. Gelukkig mag je pinda's gewoon meenemen. Maar ik had mijn wandelschoenen neiet schoongemaakt oftewel die krijgen een was beurt. En mijn mooie appieheijn tas waar de schoenen in zaten werd ingenomen

Cry
. Tas gaat door de rontgen, net voordat ik weg loop vraagt een andere beambte: 'heb je enig organisch materiaal bij je?' Ik met een grote glimlach zeg dat het een stel domme pinda's zijn. Niet veel later staat er een stempel in mijn paspoort. Ik ben in Nieuw Zeeland.
Het eerste wat me opvalt het is KOUD! Van ongeveer 35 graden naar 14-18 als je buiten komt is wel schokkend. Dan sta je daar in je shorts, slippers en t-shirt te wachten op een bus (die natuurlijk ook veel te duur is).

Auckland is een platte stad, er staan wel een aantal wolkenkrabbers in het centrum maar dat is ook het hoogste wat er is. Geen flats, alles is gewoon plat. De haven en de zee rond Auckland liggen vol met zeilboten. Niet alleen je allerdaags zeiljachtje, er liggen ook de echte race-boten in de haven. De eerste die ik zie is van team Vodafone. Rood en een trimaran. Dan liggen er ook een stel andere.

Al snel laat ik Auckland achter me om omhoog naar Paihia te gaan. Een plaatsje dicht bij Russel (de oude hoofdstad van NZ). Vanuit hier ga ik met een bus omhoog. Opnieuw sandboarden en dit keer eindig ik met minder zand overmeheen. Alleen mijn beste run wordt verpest door mensen die op de grond staan te kijken en praten, oftewel ik moet inhouden.
Dan ongeveer het meest noordelijke punt van NZ, Cape Reinga. Hier komen de Tasman Zee en de Grote Oceaan bij elkaar. Je ziet een klein kleurveschil tussen de wateren. DE ene is iets blauwer de andere wat donkerder.
Dan 1 van de beste Fish 'n Chips van NZ en blijkbaar de wereld proberen. Vet, dat is het enige wat ik er over wil zeggen.

Nu ben ik weer terug en Auckland en ga meer naar het zuiden en westen.

Reacties

Reacties

Roswitha

Klinkt weer goed broertje!! Ga je Sinterklaas of Zwarte Piet vandaag nog treffen?? En koud???? weet je wat pas koud is? Nederland.... de hele tijd rond het vriespunt!!
Geniet van het moooie land daar! dikke kus

Martijn Deinum

Die pinda's made my day haha, laat wel zien hoe makkelijk je soms shit vergeet hahaha:D, Veel plezier terwijl je opzoek gaat naar de The Shire!

André en Jelly

hartstikke bedankt voor je kaartje, kwam precies op de goede dag aan. Wij wensen jou ook leuke kerstdagen en nog een fijne tijd in Nieuw Zeeland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active